امام خامنه ای مد ظله العالی |
|||
سال گذشته در همين بازهي زماني يعني دو سه ماه مانده به کنکور به لحاظ پيشرفت درسي کجاي کار قرار داشتي؟
در دورهي زماني ارديبهشتماه قرار بر اين بود که اگر بخشهايي از درسها را تمام نکردهام آن بخشها را جمعبندي کنم؛ نميخواستم وقتي وارد ماه خرداد ميشوم نگران باشم. ماه خرداد ماهي است که دانشآموز بايد سراغ جمعبندي برود. بعضي دانشآموزان فکر ميکنند خيلي زودتر از ماه ارديبهشت بايد درسها را تمام کنند در حالي که نيازي به اين کار نيست. کسي که بتواند در ارديبهشت درسش را تمام کند به هدفي که دارد ميرسد. چيزي که براي من در ارديبهشتماه اهميت داشت حفظ روحيه بود. دانشآموز بايد به هدف خود فکر کند، البته نه به آن معنا که واقعبين نباشد ولي بايد اميدوار باشد. من فکر ميکردم اگر اعتمادبهنفس داشته باشم و به آينده اميدوار باشم حتماً خدا نيز مرا کمک ميکند تا به هدفم برسم. خيلي مهم است که در دورهي زماني نزديک به کنکور روحيهي خود را حفظ کنيم.
در دورهاي که داشتم درسها را تمام ميکردم وقتي در آزمونها شرکت ميکردم برعکس قبل که از اشتباهاتم ناراحت ميشدم، از پي بردن به آنها خوشحال ميشدم. زيرا مرا متوجه اين ميکرد که در کدام بخش مسئله دارم و اين خيلي در درس خواندن به من کمک ميکرد. متوجه ميشدم در دوران جمعبندي لازم است روي کدام بخشها تمرکز بيشتري داشته باشم و بهتر و با دقت دوره کنم. اگر به قسمتهايي ميرسيدم که احساس ميکردم بلد نيستم، دست و پايم را گم نميکردم و در عوض براي آن بخش وقت ميگذاشتم. علاوه بر اينها در دوران جمعبندي، حجم تستزنيام خيلي بالا رفت و سعي کردم تستزني تأليفي را کنار بگذارم. در زمينهي درسهاي عمومي هم همهي رشتهها را کار کردم.
در دورهي نوروز تا کنکور منابع درسيات را چهطور مديريت کردي؟ منابع درسي براي داوطلبان کنکور خيلي زياد هستند و اگر مديريت نشوند باعث نااميدي و سرخوردگي دانشآموز ميشود. احتياجي به مطالعهي همهي منابع درسي نيست و از روي اسم اين دوره که دوره جمعبندي است نيز روش کار مشخص است. اين درسها قبلاً بارها و بارها خوانده شدهاند و دانشآموز فقط نياز به جمعبندي و انسجام دادن به آموختههايش دارد. اين موضوع فقط خاص دانشآموزان رتبهبرتر نيست بلکه در مورد همهي دانشآموزان و داوطلبان کنکور صدق ميکند. داشتن انسجام فکري باعث ميشود بتوانيم از آموختههايي که طي ساليان در ذهن داريم بهترين استفاده را بکنيم. در مورد اين انسجام بيشتر بگو. من ميدانستم درس زيست درس مهمي است و بايد آن را کامل دوره کنم. به همين دليل در دوران جمعبندي زيست را از روي کتاب کامل خواندم. در مورد ساير درسها مثلاً ادبيات فقط تاريخ ادبيات را و ديني فقط آيهها را دوره کردم. در بقيهي درسها بر اساس آزمونهايي که از خودم ميگرفتم ميخواندم. مثلاً در يک روز از 8 صبح تا 12 ظهر کنکور رشتهي تجربي مربوط به سال 88 را آزمون ميدادم و اشکالاتم مشخص ميشد و ميتوانستم براي تقويت توان درسيام در آن درس به خصوص برنامهريزي کنم. درس خواندن من بر محور اشتباهاتم بود. البته در مورد زيستشناسي بايد هر بار از ابتدا اين درس را خواند و دوره کرد. براي رشتهي تجربي هم باارزشترين درس است و هر قدر بيشتر دوره شود باعث افزايش اعتمادبهنفس ميشود و تسلط دانشآموز براي تستزني افزايش مييابد. با اين روش آيا نسبت به نقاط قوت خود بيتوجه نميشدي؟ وقتي دانشآموزي تستهاي کنکور سالهاي قبل را ميزند نقاط قوتش خودبهخود دوره ميشود. من دو روز يکبار تست کنکور ميزدم و اين کار مثل دورهي کامل روي نقاط قوتم بود و بعد سراغ اشکالاتم ميرفتم. وقتي تست زمينشناسي زدم متوجه شدم که تستهاي نقشهکشي اين درس را نميتوانم درست بزنم. تصميم گرفتم اصلاً در زمينهي اين تستها کاري انجام ندهم و دو سؤال مربوط به نقشهکشي را نزنم. فکر ميکنم اگر دانشآموزي با سؤالاتي از اين دست مواجه شد که اصلاً در آن زمينه مطالعه نداشته و برايش تازگي دارد بهتر است آن سؤال را کنار بگذارد. منظورت تشخيص مهمترينهاست؟ بله؛ من فکر ميکنم مشکل اصلي دانشآموزان اين است که مباحثي را به طور ناقص ميآموزند و براي پاسخ به سؤالات آن دچار اشکال ميشوند. من سعي ميکردم هنگام مطالعه ميزان دقت خود را افزايش دهم تا بتوانم ميزان يادگيريام را افزايش دهم؛ ولي اگر درسي را اصلاً نخوانده بودم و آموزش آن برايم وقتگير بود کاملا کنار ميگذاشتم و وقتم را صرف آن نميکردم. هر دانشآموزي بايد بتواند قدرت تشخيص اولويتها را داشته باشد و بداند کدام مباحث برايش مهمتر است و ميخواهد به آن بپردازد. طوري درس بخواند که وقتي از جلسهي کنکور بيرون ميآيد افسوس نخورد که چرا سؤالي را که بلد بوده نتوانسته جواب دهد. تا چه زماني در مدرسه حاضر ميشدي؟ تا وقتي کلاسهاي درس در مدرسه تشکيل ميشد من هم به طور مرتب در مدرسه حاضر ميشدم. حضور در کلاس درس خيلي مهم است؛ اگر درس را سر کلاس ياد بگيريم در واقع قسمت مهم کار را انجام دادهايم. علاوه بر زمينهي آموزشي خوبي که در مدرسه فراهم ميشود دانشآموز متوجه ميشود دانشآموزان ديگر نيز شرايط او را دارند و در حال تلاش هستند. همين امر باعث افزايش روحيه در داوطلب کنکور ميشود. هيچ وقت سعي نکردي از برنامهي آموزشي مدرسه يا برنامهي راهبردي کانون سبقت بگيري؟ به هيچ وجه؛ من در زمينهي کنکور هيچ تجربهاي نداشتم؛ در حالي که ميدانستم سيستم آموزشي مدرسه يا کانون، پيشينه و سابقهي تجربي زيادي در اين امر داشتند و برنامهاي که تدارک ديده بودند بر اساس تجربه و دانش کافي بود و به همين دليل لزومي نميديدم به آن شک کنم. براي من برنامهي راهبردي کانون مثل کسي بود که بيست سال کنکور داده و در همهي اين سالها هم موفق بوده است. فاصلهي زماني بعد از عيد تا زمان امتحانات پايان سال، برنامهات براي درس خواندن چهطور بود؟ من در عيد خودم را خيلي خسته نکردم. بعد از عيد هم اين امر عادي است که براي همهي دانشآموزان قسمتهايي از درسها باقي مانده باشد. براي من هم اينطور بود که بخشي از زيست يا هندسه باقي مانده بود و اين درسها را بايد جمع ميکردم. دوران جمعبندي دوران خواندن چيزهاي جديد نيست. اگر دانشآموزي حس ميکند مباحثي باقي مانده که بايد بخواند بايد اين کار را قبل از ورود به دوران جمعبندي انجام دهد. براي درسهاي عمومي چه کار کردي؟ يکي از مواردي که باعث آرامش من در جلسهي کنکور شد اين بود که روي درسهاي عمومي تسلط زيادي داشتم. اگر داوطلبان کنکور درسهاي عمومي را خوب بزنند باعث دلگرميشان ميشود؛ چون در جلسهي کنکور ابتدا سؤالات عمومي توزيع ميشود و اگر پاسخگويي به اين سؤالات را خوب پشت سر بگذارند با اميد بيشتري به سراغ سؤالات اختصاصي ميروند. از سوي ديگر اگر براي درسهاي عمومي زمان بگذارند ميتوانند تراز و رتبهي خود را بالاتر ببرند. من در تابستان که شروع به خواندن براي کنکور کردم پايينترين درصد را در ادبيات داشتم. فهم ارتباط معنايي يا تاريخ ادبيات برايم خيلي مشکل بود ولي روي آن کار کردم و باعث شد بتوانم نتيجهي مطلوبي بگيرم. تستهاي کتاب زرد عمومي را هم ميزدي؟ بله؛ اين کتاب منبع خيلي خوبي بود. کار روي اين کتاب را خيلي زود شروع کرده بودم. در رابطه با امتحانات پايان سال و جدي گرفتن آن، چه توصيهاي براي ساير دانشآموزان داري؟ هر کدام از درسهاي اختصاصي دوم و سوم را يک بار در زمان خودشان و دو سه بار هم در دوران پيشدانشگاهي ميخوانيم و دوره ميکنيم و آزمون ميدهيم؛ ولي درسهاي پيشدانشگاهي را يک بار ميخوانيم و دورهي امتحانات پايان سال زمان مناسبي است که بتوانيم درسهاي پيشدانشگاهي را يک بار کامل دوره کنيم. شايد بعضي از دانشآموزان بخواهند بعضي درسها يا بعضي مباحث را از يک يا دو درس کاملاً کنار بگذارند و آنها را مطالعه نکنند؛ به نظر من شايد همان درسي که کنار گذاشته ميشود در کنکور براي کسب تراز بالاتر و رتبهي بهتر به ما کمک کند يا همان فصلي که تصميم ميگيريم نخوانيم اگر يک بار دوره کنيم شايد از همان فصل سؤالي در کنکور طرح شود که براي کسب نتيجه کمک زيادي کند. اگر دانشآموزان در طول سال تحصيلي درسها را خوب بخوانند و بتوانند به سؤالات تشريحي خوب پاسخ دهند باعث تسلط آنها روي درسهايشان ميشود و در دوران جمعبندي ميتوانند روي تستزني کار کنند و دقت و سرعت خود را بالا ببرند. شرکت در آزمونهاي برنامهاي در طول دورهي ارديبهشت تا خرداد چه دستاوردي برايت داشت؟ حضور در آزمونهاي برنامهاي باعث ميشود براي جلسهي کنکور تمرين کنيم. بعضي از دانشآموزان تصور ميکنند حاضر شدن در آزمونهاي برنامهاي و داشتن پاسخهاي غلط باعث خراب شدن روحيهشان ميشود در حالي که فهميدن اشکالات درسي و اشتباهاتي که در آزمونها مشخص ميشود سازنده هستند و ميتوان آنها را ياد گرفت و رفع اشکال کرد. مهم اين است که براي کنکور از سطح آمادگي بالايي برخوردار باشند. من در آزمونهاي ارديبهشت تا خرداد عالي نبودم بلکه اشکالات زيادي داشتم ولي هيچ وقت دلسرد نشدم. بارها پيش ميآمد که رتبهي تکرقمي نميآوردم؛ ولي از آنجا که هدفم اين بود که در کنکور رتبهي تکرقمي بگيرم تلاشم را کم نميکردم. همهي انسانهاي موفق با شکست مواجه ميشوند ولي از شکستها و اشتباهات خود درس ميگيرند و همين امر باعث موفقيتشان ميشود. نبايد اشکالات را ناديده گرفت بلکه بايد در صدد رفع آنها برآمد تا بتوان پيشرفت کرد. در آزمونهاي جامع چهطور خودت را مديريت ميکردي؟ در جلسهي کنکور در مورد هر درس سعي ميکردم همان ميزان زماني را که برايش در نظر گرفته شده بود اعمال کنم و بيشتر از آن براي آن وقت نگذارم. در آخر اگر زمان اضافه داشتم سراغ سؤالاتي ميرفتم که پاسخ نداده بودم. يکي ديگر از روشهاي من اين بود که پاسخ ندادن به سؤال يا سؤالاتي باعث نميشد که روحيهام را از دست بدهم. پاسخ ندادن به چند سؤال به اين معني نبود که بقيهي سؤالات را هم بلد نيستم. حتي اگر ده سؤال را بلد نبودم باز هم روحيهام را حفظ ميکردم و به سراغ سؤالات بعدي ميرفتم. وقتي هم سراغ سؤالات بعد ميرفتم به سؤالاتي که نزده بودم يا شک داشتم فکر نميکردم بلکه با تمرکز به سؤالي که در حال پاسخ به آن بودم فکر ميکردم. سخت بودن زيست کلافهات نکرد؟ وقتي در درس زيست با سؤالات سخت مواجه ميشدم نااميد نميشدم بلکه ميدانستم حتي اگر تعدادي از سؤالات زيست را نزنم به دليل اينکه سؤالات رياضي و فيزيک را خوب ميزدم در رتبهام تأثير بدي نخواهد داشت. در آزموني حدود شش هفت سؤال زيست را جواب نداده بودم؛ به سراغ سؤالات ساير درسها رفتم و در آخر که حدود ده دقيقه وقت اضافه داشتم دوباره به سراغ سؤالات زيست رفتم. در برخورد با سؤالات زيست مثل ساير سؤالات رفتار ميکردم. بعد از زيست با سؤالات فيزيک چهکار کردي؟ سؤالات فيزيک خيلي خوب بودند و سختي سؤالات زيست باعث نشده بود روحيهام را از دست بدهم. وقتي سؤالات فيزيک را پاسخ ميدادم به اين فکر نميکردم که تعدادي از سؤالات زيست را هنوز پاسخ ندادهام بلکه فقط به فيزيک فکر ميکردم و سعيام بر اين بود که بتوانم به بهترين وجه به سؤالات فيزيک پاسخ دهم. آخرين هفته چه کار کردي؟ آخرين آزمون برنامهاي کانون را که دادم فکر ميکردم ديگر مطلبي باقي نمانده که نخوانده باشم. هفتهي آخر زماني است که هيچ درس نخواندهاي نبايد باقي بماند. هفتهاي است که بايد به تجديد انرژي و حفظ تمرکز بپردازيم و حتي به مرور درسها نيز نبايد پرداخت. من چون فکر ميکردم تلاش لازم را انجام دادهام و ديگر کاري باقي نمانده که انجام دهم به خدا توکل کرده بودم و ميدانستم سر جلسهي کنکور مرا تنها نميگذارد. هفتهي آخر هفتهي تورق سريع است تا يادآوري کلي انجام شود و ذهن حالت خاموشي پيدا نکند؛ به هر حال نبايد باعث خستگي شود. شب کنکور برايت چهطور بود؟ شب کنکور کارهاي فردا را در ذهنم مرور کردم: با خودم تصور کردم که روز کنکور است و من دقيقاً همان زماني که ميخواستم بيدار شوم بيدار شدهام. بعد خودم را در حال صبحانه خوردن تصور کردم و کم کم براي رفتن به جلسه آماده شدم. شب کنکور دو ساعت درس زمينشناسي را دوره کردم. محيط خانه چهطور بود؟ فضاي خانه طوري است که اگر هر کدام از ما به موفقيتي دست يابد گويي ساير افراد خانواده به آن موفقيت رسيدهاند. ما چهار نفر هستيم که همگي براي هم زندگي و تلاش ميکنيم. در تمام مدتي که براي کنکور درس ميخواندم حتي براي لحظهاي احساس نکردم تنها هستم و بايد به تنهايي براي کنکور تلاش کنم. هميشه خانوادهام را در کنارم ديدم. مادرت روزهاي آخر به مطب ميرفتند؟ نه، ايشان هفتهي آخر را به مطب نميرفتند و کنار من بودند. شغل پدرت چيست؟ ايشان مهندس هستند. ايشان هم هفتهي آخر به طور نيمهوقت سر کار ميرفتند. به علاوه خواهرم با اينکه سال قبل کنکور داده بود درست از تابستان همان سال در کنار من و همراهم بود و لحظهاي مرا تنها نگذاشت. روز کنکور اصلاً نگراني نداشتم و خيلي راحت سر جلسهي کنکور حاضر شدم. اينکه پدر و مادرت هفتهي آخر کار خود را تعطيل کرده بودند و در منزل مانده بودند چه احساسي در تو به وجود آورد؟ آيا باعث نگرانيات نشد؟ اصلاً اين طور نبود، بلکه احساس ميکردم تنها نيستم؛ همچنين باعث افزايش انرژي در من ميشد و احساس ميکردم من با خانوادهام که از ابتداي سال تا کنکور در کنارم بودهاند مثل يک تيم هستيم و من به عنوان نمايندهي اين تيم قرار است حاصل تلاش يک سال را کسب کنم. همين امر باعث قوت قلب من بود. ويژگي شخصيتي که بيشتر به آن معروف هستي کدام است؟ اطرافيانم ميگويند که من خيلي "همراه" هستم و ميتوانند روي دوستي با من حساب باز کنند. اگر کسي از من کمک بخواهد يا با کسي دوست باشم تا جايي که بتوانم برايش از هيچ کاري دريغ نميکنم. همين طور ميگويند که در برخورد با مسائل مختلف خيلي با ديد طنز نگاه ميکنم؛ حتي استادان دانشگاه هم به اين مسئله اذعان دارند. دوست داري اوقات فراغت خودت را چگونه بگذراني؟ وقتي خسته ميشوم پيانو ميزنم. کتاب هم خيلي ميخوانم؛ به علاوه فيلم هم زياد ميبينم، البته هر فيلمي را نميبينم. اول بايد نقد آن را خوانده باشم و چند نفر آن را ديده باشند، همين طور کارگردان آن را نيز بشناسم. فيلم روي ذهن آدم خيلي تأثير ميگذارد و در آن واحد تمام احساسات فرد را درگير ميکند، بنابراين نميتوان بدون برنامهريزي فيلم تماشا کرد. ويژگياي که خانوادهام دارد اين است که از کنار هم بودن لذت ميبرند. من در دوراني که براي کنکور درس ميخواندم بعد از ساعت 9 اصلاً درس نميخواندم بلکه در کنار خانواده تفريح ميکردم. در منزل، کتابخانه هم داريد؟ بله؛ از زمان کودکي در خانهي ما کتاب زياد مطالعه ميشد و من در همهي زمينههاي مختلف کتاب خواندهام. من مفاهيم را به خوبي درک ميکردم ولي در مورد قرابت معنايي بايد ميتوانستم سليقهي طراح سؤال را بفهمم و به آن سبک جواب بدهم. من براي درس قرابت معنايي غير از سال 90 تمام تستهاي اين درس را زدم؛ زيرا احساس کردم بايد بتوانم ذهن طراح سؤال را پيشبيني کنم و خوشبختانه توانستم اين کار مهم را انجام دهم. نظرت در مورد مجلهي آزمون چيست؟ هميشه بعد از آزمون همراه پدرم تا منزل ميآمديم و من قسمت مصاحبهي مجله با رتبههاي برتر را ميخواندم. وقتي به منزل ميرسيدم به بررسي آزمون ميپرداختم و بعد هم در مورد مصاحبهاي که در مجله چاپ شده بود با خانواده صحبت ميکردم. مادرم بين افراد موفق و رتبههاي برتر کنکور با من وجه تشابه پيدا ميکرد و به من گوشزد ميکرد. همين امر باعث تشويق و دلگرمي من ميشد، البته خود من دنبال اين بودم که هر کدام از نفرات برتر چه کارهايي کردهاند که من نکردهام و سعي ميکردم همان کارها را انجام دهم تا موفق شوم لطفاً خودتان را معرفي کنيد؟ پوريا ياراحمدي از بروجرد- معدل 19.93امتحان نهايي نام مدرسهي شما چيست؟ شهيد بهشتي در آزمونهاي کانون چه رتبهاي را کسب ميکرديد؟ از رتبههاي برتر بودم. در يکي از آزمونهاي جامع نيز رتبه يک را کسب کردم.در ويژهنامهي پيشبيني کانون که قبل از عيد چاپ شد نيز حضور داشتم. از چه سالي در آزمونهاي کانون شرکت ميکرديد؟ از سال پيشدانشگاهي در چند آزمون کانون شرکت کرديد؟ در چند آزمون کانون غيبت داشتيد؟ در 20 آزمون کانون شرکت کردم و در هيچ آزموني غيبت نداشتم. چرا برنامهي کانون را انتخاب کرديد؟ فواصل زماني برنامه به نظرم مناسب بود. آيا مشاور خصوصي داشتيد؟ خير ولي عموي من مشاور دبيرستان خودمان( که تيزهوشان است) هستند و از کمک و مشاورههاي ايشان استفاده ميکردم. نام پشتيبان شما چيست؟ علي قاسمي پويا آيا از کانون پشتيباني ويژه از طريق رتبههاي برتر سالهاي قبل ميشديد؟ بله – آقاي علي اسديفرد رتبه 9 منطقهي سال گذشته مشاورم بودند. لطفاً خودتان را معرفي کنيد؟ مريم مجردثاني از شيروان- معدل 20 امتحان نهايي نام مدرسهي شما چيست؟ فرزانگان از چه سالي در آزمونهاي کانون شرکت ميکرديد؟ از سال دوم دبيرستان در آزمونهاي کانون چه رتبهاي را کسب ميکرديد؟ هميشه تک رقمي بودم و در ويژهنامهي پيشبيني کانون که قبل از عيد چاپ شده نيز در رديف اول حضور داشتم. در چند آزمون کانون و مؤسسات ديگر شرکت کرديد؟ در چند آزمون کانون غيبت داشتيد؟ در 43 آزمون کانون شرکت کردم و در هيچ آزموني غيبت نداشتم. در سه آزمون جامع سنجش شرکت کردم. چرا برنامهي کانون را انتخاب کرديد؟ از سال دوم دبيرستان طبق برنامه درس ميخواندم و برنامهي راهبردي به برنامهي شخصي من نظم زيادي ميداد. آيا مشاور خصوصي داشتيد؟ خير – مشاور خصوصي نداشتم. نام پشتيبان شما چيست؟ عصمت گل محمدي آيا از کانون پشتيباني ويژه از طريق رتبههاي برتر سالهاي قبل ميشديد؟ بله – خانم فاطمه وليزاده رتبه 8 منطقه و يک منحصراً زبان پارسال پشتيبان ويژهام بودند. لطفاً خودتان را معرفي کنيد؟ عليرضا محمد حسيني از ساري- رتبه 9 کشور نام مدرسهي شما چيست؟ شهيد بهشتي در آزمونهاي کانون چه رتبهاي را کسب ميکرديد؟ ميانگين رتبهي من در کانون 12 بود. از چه سالي در آزمونهاي کانون شرکت ميکرديد؟ از پيشدانشگاهي شرکت کردم. در چند آزمون مؤسسات ديگر شرکت کرديد؟ قبل از عيد در آزمونهاي يک مؤسسهي ديگر شرکت ميکردم ولي بعد از عيد در آزمونهاي جامع سنجش شرکت کردم. چرا برنامهي کانون را انتخاب کرديد؟ اين مهم که در برنامه يک مبحث چند بار تکرار ميشود ،عاليست. پشتيبان ويژه از رتبههاي برتر سالهاي قبل داشتيد؟ بله آقاي طامهريزاده رتبه 9 کشوري پارسال پشتيبان ويژهام بود. پرديس اوليازاده از مشهد
رتبهي 5کشوري و 2 منطقه کنکور تجربي 92
شغل پدر:کارمند
شغل مادر:بازنشستهي فرهنگي
از چه زماني به کانون آمديد؟ در چند آزمون کانون حاضر بوديد؟ آيا غيبت داشتيد؟
از سال سوم دبيرستان به کانون آمدم، در 33 آزمون حاضر بودهام و تنهادر 3 آزمون غيبت داشتهام.
آيا در آزمون هاي مؤسسات ديگر شرکت کرديد؟
بله – در 3 آزمون جامع سنجش هم شرکت داشتم.
آيا مشاور خصوصي خارج از کانون داشتيد؟
خير.
آيا پشتيبان ويژه اي در کانون داشتيد؟
بله- خانم شميم شفيعيون رتبهي 9 منطقه و 18کشور کنکور سراسري 91،پشتيبان ويژهام بود.
آيا در درسي معلم خصوصي داشتيد؟ ايا آموزشگاه خصوصي ميرفتيد؟
نه معلم خصوصي داشتم و به آموزشگاه خصوصي هم نميرفتم.
چطور شد که برنامهي کانون را انتخاب کرديد؟
به علت نظم و ترتيبي که در برنامهي راهبردي وجود دارد.
مهمترين نکته اي که باعث موفقيت شما شد، چه بود؟
برنامه ريزي منظم و تلاش
بهترين کتاب کانون که استفاده کرديد چه بود؟ و ويژگي آن چيست؟
رياضي 10 سال کنکور و زيستشناسي تصويري بسيار کمک کننده بودند.
نظرتان راجع به برنامهي راهبردي کانون چيست؟
براي چگونه درس خواندن خيلي ايده ميدهد و کمک زيادي ميکند.
چه رشته اي را در دانشگاه انتخاب خواهيد کرد؟
پزشکي مشهد
لطفاً خودتان را معرفي کنيد؟ حسين فرخپور کريمزاده – معدل 20 امتحان نهايي- رتبه 10 منطقه 2 از کرمان نام مدرسهي شما چيست؟ بوعلي در آزمونهاي کانون چه رتبهاي را کسب ميکرديد؟ معمولاً از دانشآموزان برتر بودم و در ويژهنامهي کانون که قبل از عيد تهيه شده بود نفر 24 بودم. از چه سالي در آزمونهاي کانون شرکت ميکرديد؟ از سوم دبيرستان در چند آزمون کانون و در چند آزمون مؤسسات ديگر شرکت کرديد؟ در چند آزمون کانون غيبت داشتيد؟ در 33 آزمون کانون شرکت کردم و در 2 آزمون غيبت داشتم. در 3 آزمون جامع سنجش نيز شرکت کردم. نظرتان در مورد کيفيت سؤالهاي آزمون چيست؟ همه درسهاي اختصاصي سؤالهاي خوبي داشت و از لحاظ مشابهت با سؤالهاي کنکور، درس زيست مشابه نبود. از کدام کتابهاي کانون، بيشتر استفاده کرديد؟ زرد عمومي-زرد اختصاصي-10 سال کنکور فيزيک-زيست بنفش نظرتان در مورد برنامه آزمون چيست؟ خيلي خوب بود. من ابتدا فکر ميکردم که قبل از عيد بايد درسها را تمام کنم ولي وقتي با برنامه همراه شدم به اين نتيجه رسيدم : اين نکته که درسها تا ارديبهشت ادامه دارد ، نقطه قوت برنامهي کانون است. آيا مشاور خصوصي داشتيد؟ بله آقاي عسگري نام پشتيبان شما چيست؟ حامد زماني آيا از کانون پشتيباني ويژه از طريق رتبههاي برتر سالهاي قبل ميشديد؟ بله آقاي سعيد طامهريزاده رتبه 9 کشور پارسال پشتيبان ويژهام بودند. لطفاً خودتان را معرفي کنيد؟ مهناز حسيني – معدل 19.89 امتحان نهايي- رتبه 4 منطقه3 از ياسوج نام مدرسهي شما چيست؟ فرزانگان در آزمونهاي کانون چه رتبهاي را کسب ميکرديد؟ معمولاً از دانشآموزان برتر بودم و در ويژهنامهي کانون که قبل از عيد تهيه شده بود نفر 170بودم. از چه سالي در آزمونهاي کانون شرکت ميکرديد؟ از دوم دبيرستان به طور مستمر شرکت کردهام. در چند آزمون کانون شرکت کرديد؟ در چند آزمون کانون غيبت داشتيد؟ در 56 آزمون کانون شرکت کردم و در هيچ آزموني غيبت نداشتم. نام پشتيبان شما چيست؟ آسيه رفيعي آيا از کانون پشتيباني ويژه از طريق رتبههاي برتر سالهاي قبل ميشديد؟ بله – خانم فاطمه وليزاده رتبه 8 منطقه و يک منحصراً زبان پارسال پشتيبان ويژهام بودند. صفحه قبل 1 صفحه بعد موضوعات آخرین مطالب پيوندها
![]() نويسندگان |
|||
![]() |